Happy Island Langkawi

15 november 2015 - Langkawi, Maleisië

Van een kleine naar een grote familie, alles is mogelijk binnen onze vriendengroep! We reizen met z'n vieren vanaf Penang met de Boot naar Langkawi en wachten de volgende dag Wiets, Uco, Jelmer, Lysanne, Frank, Sanne, Dennis, Jeannette en Rogier op om de komende 10 dagen met z'n allen vakantie te vieren op dit prachtige eiland.

De dagen zijn omgevlogen en eigenlijk is het bijna niet mogelijk om al het leuks in een 'kort' verhaal te vertellen. Vandaar de uitgebreide wist je datjes ;). We huren de tweede dag 7 scooters en zien het eiland van alle kanten. Heerlijk om zo rond te touren en te genieten van het eiland en de gezelligheid met elkaar!

We begonnen de vakantie met een paar regenachtige dagen, wat we de laatste week eigenlijk niet meer hebben gezien! Allemaal verwikkeld in poncho's hadden we de beste lol. Die 'paar' druppels weerhielden ons er niet van om nog even te scooteren en te ballen op het strand.

We rijden naar de cable car en genieten van het prachtige uitzicht. Een paar dagen er voor zijn we ook al in de buurt om het mooie natuurverschijnsel..de watervallen, te bewonderen. Naast de tochtjes zijn we regelmatig op het stand te vinden, heerlijk relaxed.. Helemaal wanneer de zon er weer is!

Op één van de eerste avonden ontdekken we de karaoke, fantastisch.. We zingen uit volle borst, en talenten worden ondekt! Zo ook tijdens alle spelletjes die we hebben gespeeld, kaarten, 30 seconds, yathzee, cluedo, spultsje van Douwe. Allemaal even fanatiek, en we hebben weer heel wat namen geleerd!

Omdat we toch moeten eten, ontdekken we de leukste plekjes bij ons in de buurt.. De cactus onze favoriet kreeg aan ons een vaste klant. Ze zullen ons missen. Woods, het café naast onze hutjes is nog maar net open maar draait een uitstekende eerste maand. Voor Amber haar verjaardag pakten ze groots uit met drank en taart.. Eigenlijk hebben we het gewoon gezellig 10 dagen gevierd!

De laatste 2 dagen hebben we nog een mangrovetocht gemaakt, heerlijk met z'n allen op een bootje en genieten van het uitzicht. We worden gedropped bij een strand (waar we toevallig de vorige dag ook waren haha) en de jongens leven hun nog even uit met het jumpen in het water. Gister nog gesnorkeld op Pulau Pesar, een eilandje hier ongeveer een uur vandaan. Fantastische vissen gezien!

Nu ik dit verhaal schrijf, zit ik te wachten op m'n vlucht naar Penang-Bangkok. Na 4 fantastische weken met zoveel lieve mensen (die me zonet ook nog uitzwaaien, zo lief) ga ik nu alleen verder.. Beetje zenuwen toch wel, maar het komt helemaal goed!

Tot het volgende verhaal.

Tút Titia

Wist je dat?
- De cable car op Langkawi de stijlste lift van de wereld is met 45%
- Er volgens Jelmer 20 verschillende garnalen gerechten zijn in Langkawi
- Joost en Rogier een snelheid van 95 km p/u met de scooters hebben gehaald
- Meiden beter dan jongens zijn in het spultsje van Douwe
- Apen ons wakker maken en er van houden de prullenbak te legen
- Langkawi, oker kleurige adelaar betekend?
- Bekende nedelanders de reserveringen voor ons eten maken
- Sanne een E Z E heeft of niks
- Wiets en Jeannette schelvisdieren aantrekken?
- Amber 30 op Langkawi is geworden en dit alle dagen heeft gevierd?
- Jongens beter dan meiden zijn met de bal
- Er geen krokodillen op Langkawi zijn maar door de Tsunami dit wel mogelijk is
- De viperslang volgens Simone 1 tot 2 weken op een tak blijft zitten in de mangrove
- Dennis heel goed is in de tweede stem tijdens de karaoke
- Lysanne ongeveer 20x op een dag niest en sowieso altijd 2x achter elkaar
- Een avondje in de Woods gemiddeld 300 RM koste voor ons allemaal, wat omgerekend 60 euro is en dus een paar euro per persoon
- Frank een lopende wikipedia is en daarom ook wel frankipedia wordt genoemd
- Wanneer ik nog meer wist je datjes van deze vakantie herinner ik deze hier zeker zal plaatsen.

1. Paula:
    15 november 2015
    Jee, machtig zeg. Jullie hebben zeker niet stil gezeten en volop genoten van alles. Geweldig om te lezen ! De meiden zijn elke keer onder de indruk van de mooie foto's en verhalen.

Heel veel succes verder. Zal wel even wennen zijn om alleen verder te gaan. Je zult de drukte vast missen in het begin, maar dat zal ook wel weer wennen.

Geniet nog van al het moois dat nog komen gaat! We verheugen ons nu alweer op het volgende verhaal.

Dikke tut van hier en een extra dikke tut van Fardau en Mayke
  2. Jan en anke:
    15 november 2015
    Weer een mooi verhaal Tiets! Jij een hele goede reis en op dy sels posse he!! tut van de Groenhof
  3. Amber:
    15 november 2015
    Leave, I miss you alreadyyy!! Prachtweken, prachtverhaal en prachtige vrienden :)
  4. Sanne:
    17 november 2015
    Skat! Wat een prachtig verhaal van 10 geweldig bijzondere dagen om nooit te vergeten!! Wat was het gezellig met z'n allen! En ik vind het heel stoer dat je nu alleen verder reist!! Veel plezier leave! Dream, travel, discover! Dikke tut
  5. Jeannette:
    17 november 2015
    Wer een prachtverhaal, wat wien we mooi fuot net! ;) hiel folle plezier de komende 5 wieke! Dikke tut
  6. Hanna Toornstra:
    19 november 2015
    Mooie verhalen Titia! Heel erg veel succes nu de reis alleen verder gaat! Komt vast helemaal goed!

Groetjes Hanna
  7. Anke lukkes:
    20 november 2015
    wow wat een belevenis, veel plezier nog, tut Fok en Anke