Warm welcome

23 oktober 2015 - Melaka, Maleisië

Vanuit een 5 uur durende hobbelende bus vanaf Mersing (Oost-Maleisië) naar Melakka (West-Maleisië) schrijf ik m'n eerste verhaal vanuit Azië. Met de koptelefoon op m'n hoofd droom ik weer terug naar de eerste stappen in dit prachtige gebied van Azië.

Vanaf Amsterdam vlogen we 16 oktober eerst naar Kuala Lumpur. Met een overstap van echt 1 minuut konden zelfs onze hardloopschoenen niet op tijd de gate richting Singapore redden. Er waren meer mensen en dus stonden we in een lange rij voor een nieuw ticket. Onze tassen waren zoek maar toch stapten we vier uren later in om naar Singapore te vertrekken. Amber en Joost stonden ons met een big smile op te wachten.. fantastisch om ze beide in hun zomerse kleding weer een dikke knuffel te kunnen geven! Op zoek naar het hotel, inchecken en even later werden onze tassen ook al gebracht.. gelukkig!

De volgende ochtend werden we alle vier rond 10en wakker in onze bunker. Geen ramen, dus het voelt als middernacht. Het idee dat je elkaar zo lang niet in het echt hebt gezien is er eigenlijk niet.. 'alles' is nog precies hetzelfde, zo fijn! We bezoeken Lai Peng en Kendre (waar Joost en Amber de laatste 2 weken hebben gewoond) en zeggen ze gedag.. Met de metro weer richting de stad stappen we uit bij Little India. We genieten van het eten (behalve Amber ;)) en sluiten de dag af met een mooie dans- en lichtshow.

De winterse kleding van Simone en mij hebben we ingeruild voor 'zo weinig mogelijk'.. Wat is het heet in deze stad! Door de smog (afkomstig van bosbranden in Sumatra), is de lucht niet mooi blauw maar mistig. We zoeken de verkoeling op in de prachtige botanic gardens, bekijken de kraampjes in Chinatown en worden verrast door de gardens by the bay.. Een muziek en lichtshow verwerkt in kunstachtige bomen.

Na een 8 uur durende reis vanaf Singapore, door te reizen met een trein, bus en een super snelle boot komen we dinsdag zeiknat aan op Pulau Besar (Maleisië). De deelnemers van Expeditie Robinson kwamen droger aan.. maar wat een mooi eiland. De bewoners vragen zich al af hoe het kan dat Simone twee lekker bruine kinderen en één blank kind bij zich heeft. Ik zal het de hele vakantie nog wel horen.. ;)

We worden de volgende morgen wakker in een houten huisje en staan in een paar stappen op het strand aan de heldere zee.. Wat een heerlijk gevoel! De afgelopen dagen hebben we goed gerelaxed, een boek uitgelezen, 30 seconds gespeeld, het eiland tot de jungle verkend, gebeachvolleybald met de locals (the dutchies won) en 's avonds de overwinning gevierd. Het eiland kende niet meer zoveel toerisme als een aantal jaren geleden en dus waren we nu de enige op het 'resort'. We voelden ons ondanks het heerlijke eten wat we kregen toch wel een Robinson. Vanmorgen werden we zonder een spatje water op onze kleren, weer droog op het vaste land gebracht.

We zijn nu bijna in Melakka. Alweer een week onderweg.. Time flies when you're having fun.

Tút Titia

Ps. Wist je dat er maar 2 boederijen in Singapore staan?

1. Amber:
    23 oktober 2015
    So much fun! #heppiedepeppie
  2. Paula:
    23 oktober 2015
    Wauw !! Fantastische foto's. Gaaf om op zo'n Robinson eiland te zijn. Leuk om te lezen wat jullie allemaal beleven.
    Dikke tút
  3. Daniël:
    Hoi !
    Je Singapore beleving kon ik aardig met je meeleven omdat ik daar ook eens ben geweest. Singapore vond ik niet leuk... Maar vanuit Singapore ging ik dan, na een jaar, ook naar huis. Het vogelpark was een leuk uitstapje.

Vanaf dat boottripje naar het eiland zit het avontuur er wel in denk ik zo? Gaaf. Heerlijk. Have lots and lots of fun!
  4. Jeannette:
    24 oktober 2015
    Wat een prachtig verhaal leave en schitterende foto’s. Super om jullie zo weer samen te zien! Ik ben ook erg benieuwd naar Malakka, moet heel mooi zijn…
    The bad news is time flies. The good new’s is you’re the pilot ;-)
    Tot heel snel! Dikke tut
  5. Marjan:
    24 oktober 2015
    Wat een heerlijke verhalen om te lezen! Zoveel mogelijk belevingen in zo weinig mogelijk tijd proppen, dan heb je alles wat erin zit eruit gehaald en lijkt de tijd stil te staan... Enjoy!!
    X
  6. Anke lukkes:
    24 oktober 2015
    Wow Titia, wat leuk om je zo te volgen, geniet meissie!!
  7. Jildou:
    24 oktober 2015
    Wat genieten!! Lieve groetjes!
  8. Sanne:
    25 oktober 2015
    Prachtig verhaal en wat een belevenissen al Skat!! Stiekem jaloers hier ga er vol op van genieten, heb je dik verdiend!! Tot over 11 nachtjes dikke tút
  9. Feikje:
    25 oktober 2015
    Met jou verhaal en de mooie foto's heb ik het gevoel dat ik er straks ook ben geweest ha ha !! Zie al weer uit naar het volgende ! Lekker genieten en en dikke tut van heit en mem .
  10. Simone:
    28 oktober 2015
    Heeee Titia,

Wat ontzettend leuk om jouw belevenissen op deze manier te volgen. Prachtig verhaal! Ik ga je ook volgen hoor! Geniet van je reis!

x Simone